Більче-Золотецька громада
Тернопільська область, Чортківський район

Державна податкова служба України інформує:

Дата: 17.11.2023 14:05
Кількість переглядів: 86

Фото без опису

Податкове законодавство в умовах воєнного стану під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»

 

Нещодавно в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області в. о. начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Руслан Цвігун під час сеансу «гаряча лінія» поспілкувався із додзвонювачами щодо податкового законодавства в умовах воєнного стану.

Під час сеансу телефонного зв’язку посадовець говорив про новації в податковому законодавстві, а саме, що 1 серпня 2023 року набув чинності Закон України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».

У зв’язку з прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» проінформував про особливості відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Також повідомив, що 06 травня 2023 року набув чинності Закон України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно».

Руслан Цвігун повідомив про можливості реалізувати своє право на податкову знижку, заповнити та до 31 грудня 2023 року включно подати за місцем реєстрації Декларацію про майновий стан та доходи.

Додзвонювачів цікавили питання легалізації заробітної плати, мінімальне податкове зобов`язання (МПЗ) та плата за землю, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Озвучив додзвонювачу посадовець й переваги використання єдиного рахунку для сплати податків, адже перехід на єдиний рахунок значно спрощує сплату податків, зборів, інших платежів, що контролюються ДПС, та єдиного внеску; зменшує платникам фінансові витрати і час формування платіжних документів. Розраховуватись з бюджетом та фондами можливо одним платіжним документом на загальну суму.

Також розглянуто питання оподаткування виплат благодійної допомоги внутрішньо переміщеним особам, легалізації трудових відносин.

На всі запитання в ході сеансу «гарячої лінії» були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.

 

Бізнес Тернопільщини використовує у своїй роботі майже 15,5 тисяч касових апаратів

 

Станом на початок листопада на території Тернопільської області платники податків зареєстрували 15 443 реєстратори розрахункових операцій. З них класичних касових апаратів зареєстровано 4556 у 3119 суб’єктів господарювання, з яких 421 юридичних осіб та 2778 фізичних осіб. У жовтні 2023 року платниками податків зареєстровано 334 класичних реєстраторів розрахункових апаратів та скасовано 91. 

Більшість представників бізнесу обирає для роботи зручні програмні РРО. Так, на території області станом на початок листопада їх зареєстровано 10887 у 7986 суб’єктів господарювання. У тому числі ПРРО юридичних осіб – 213, ПРРО фізичних осіб – 7773. У жовтні 2023 року платники податків зареєстрували 1393 ПРРО та скасували 226.

Принагідно нагадуємо, що згідно із Законом України №1017-ІХ від 01.12.2020 року, застосування РРО чи ПРРО при готівкових розрахунках з покупцями стало обов’язковим для усіх суб’єктів господарювання, окрім спрощенців першої групи, з 1 січня 2022 року. А в рамках дії Закону України №3219 від 30.06.2023 року з 1 жовтня 2023 року відновлено застосування штрафних санкцій за порушення представниками бізнесу використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО).

Просимо представників бізнесу бути відповідальними перед державою та покупцями товарів/користувачами послуг, проводити усі готівкові розрахунки через РРО/ПРРО та видавати фіскальний чек.

Коли в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету відображена недостовірна інформація за податками, зборами та єдиному внеску

 

Платник податків має можливість надіслати запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та фондами соціального та пенсійного забезпечення за даними органів ДПС за формою F/J1300204 (далі – Запит) через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.

Відповідь на Запит платнику надсилається через Електронний кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та фондами соціального та пенсійного забезпечення за формою F/J1400204 (далі – Витяг). Витяг формується за період вибраний платником при створені Запиту з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення Запиту до органів ДПС.

Одночасно, згідно зі ст. 1 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 393), громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.

Отже, у випадку, коли платник податків вважає, що в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету відображена недостовірна інформація за податками, зборами та єдиному внеску (задвоєння оплати/нарахування, переплата/недоплата), платник може надіслати звернення до органу ДПС за основним (неосновним) місцем обліку.

Відповідно до ст. 20 Закону № 393, такі звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

 

Нюанси заповнення Додатка 3 до податкової декларації екологічного податку з типом «уточнююча»

 

Платники екологічного податку набули право не нараховувати та не сплачувати податкові зобов’язання, у тому числі за викиди, що утворилися при провадженні діяльності на об’єкті, пов’язаному з оподаткуванням, розташованому на території активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією території України за період з 01 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року на підставі п.п. 69.16 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі − ПКУ) в редакції Закону України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» (далі − Закон № 3050-ІХ).

Платники екологічного податку, які до дати набрання чинності Законом № 3050-ІХ визначили та задекларували в податковій звітності за податкові (звітні) періоди 2022 та/або 2023 років податкові зобов’язання з екологічного податку, мають право відкоригувати нараховані за ці періоди суми екологічного податку шляхом подання в порядку, визначеному ПКУ, уточнюючих податкових декларацій.

Форма податкової декларації екологічного податку затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715 зі змінами та доповненнями (далі – Декларація). Невід’ємною частиною Декларації є 6 типів додатків.

Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування, зокрема:

розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення здійснюється у додатку 1 (далі – Додаток 1);

розрахунок суми екологічного податку, що справляється за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти, здійснюється у додатку 2 (далі – Додаток 2);

розрахунок суми екологічного податку, що справляється за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах, здійснюється у додатку 3 (далі – Додаток 3).

Для відображення зменшення суми податкового зобов’язання відповідно до положень п.п. 69.16 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ Додатки 1, 2, 3 з типом «уточнюючий» до Декларації з типом «уточнююча» заповнюється наступним чином:

до колонок 2 та 4 Додатка 1, колонок 2, 4-5 Додатка 2, колонок 2, 4-6 Додатка 3 переносяться показники відповідних рядків Додатків 1, 2, 3, період яких уточняється;

у колонках 3 та 5 Додатка 1, колонках 3 та 6 Додатка 2 та колонках 3 та 7 Додатка 3 проставляється «нуль».

Водночас на підставі п. 46.4 ст. 46 ПКУ платник може додати письмові пояснення до Декларації щодо обставин уточнення суми податкового зобов’язання відповідно до п.п. 69.16 п. 69 підрозд. 10 «Перехідних положень» ПКУ.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь